October 30, 2007

Odakle da počnem

Početak je uvijek bio najteži, čak i kada je neizvjestan kao đačka ekskurzija.

Nekako bi najlakše bilo nastaviti sa spavanjem, još malo zavući glavu podno jastuka u beskrajnu oazu sna i sigurnosti. Najbolje bi bilo da telefon zazvoni pa da se moraš dići. Šta ako je neki važan poziv. Moraš ustati. Uh. Mrtvo slovo na papiru.

Trema. Strah od provale.

'Drage drugarice i drugovi...' - ne valja, vrijeme te pregazilo.
'Ćao, raja...' - uh, došlo je do provale. K'o, mi smo sad odjednom opet raja. Kao da ništa nije bilo. A di si bija kad je grmilo? Đe si se ti ispalio i otkud mi ope' raja.
'Hi!' ''- pa ti nisi normalan, majke mi. Pa zar se nisi za sve ove godine naučio onoj osnovnoj kulturi. Odlijepio, šta ti je. Uzletio! Možeš da letiš, ali ne previsoko. A nemoj ni prenisko, nego 'nako, kao što je Nikoletinu majka svjetovala.

Pa dobro, majka mu stara, kako onda da se čovjek javi?
'nako. Pa kako 'nako? 'nako, jesnostavno 'nako. To je barem jednostavno.
Treba da zaboraviš da je prošlo više od 27 godina od mature. Sjeti se da je nekad bilo vrijeme prije Olimpijade. I vrijeme prije rata. I vrijeme prije nego si se zaposlio, oženio, izrodio djecu... Prije nego što si postao sretan čovjek, radnik i poreski obveznik, bio si sretan i nesretan, raspust je bio predug a pauza između prve smjene u petak i druge smjene u ponedjeljak je bila duga kao prosječan godišnji odmor na američkom kontinentu.

Fino, oduzmi 27 godina, 27 kila, 27 promijenjenih adresa i zamisli blijedunjavu crno-bijelu sliku svog razreda. Zamisli kako prkosno ističeš svoje nove farmerke i hrabro skidaš plavu kecelju da pokažeš svoju neukrotivost (neće oni mene u kecelji slikati, ne dam se ja).

Ovaj blog je jedan od pokušaja da se prisjetimo vremena kad smo se deklarisali da ćemo promijeniti svijet a još nismo znali ni šta je svijet, ni šta je promjena; za one koji su puni snage i volje - neka ih podijele sa umornima i bezvoljnima.

Pa, možemo pokušati (!?). Moja je ideja da, u naredne 2-3 godine, saberemo raju na jednom mjestu i da pokušamo na najbolji način obilježiti 30 godina (oduzete nam) mature. U međuvremenu se možemo prisjetiti nekih finih događaja, razmijeniti neizgorjele slike iz školskih dana, oni hrabriji mogu da nas slikom i rječju izvijeste gdje su i šta rade, možda možemo nekome pomoći u nevolji ili se prisjetiti nekoga na najljepši način.

Ništa posebno. (Ali možda je to ono filozofsko Ništa sa velikim N. Kao bitak. A ne kao biće ili bit...)

A šta se od tebe očekuje? Opet, ništa posebno. (A, možda i sa velikim N.) Pročitaj, prokomentariši, pošalji, preporuči, poderi, predloži ... nema pravila. Ja ću, za početak, svakome da otvorim pristup da objavljuje kako dobijam nove email adrese. Prednost, naravni, imaju učenici IV-7.

Go, Kolibri, go!

15 comments:

  1. citajuci ovaj tekst vrath se upravo u one godine kad smo se upisivali u srednju i uvjek mi ista slika pred ocima, Pilav Sanela sva nasmijana cita spiskove primljenih u skolu. Kao da se desilo neki dan a ne prije 27 godina. Dosta je vremena proslo i puno se toga dogodilo u proteklom periodu, ali se kladim da u svakom od nas postiji onaj crv koji nas ponekad zagolica i potsjeca na one dane kad smo zajedno docekivali i ispracali Nove godine uz pratnju Krndelja na gitari, a da se ne zaborave i minute klasike sa Eminom. Jeste bilo je lijepo ali nazalost ne znamo koliko je nesto lijepo dok to ne izgubimo - prijateljstvo. Ja sam se puno puta pitao da li su svi zivi, kako saznati kad se svi krijemo iza nekih maski i imena samo da se ne zna da sam ja rekao ili rekla. Bio sam u Sarajevu ove godine i sreo nakon dugo godina Sabinu H. gdje smo imali vremena da progovorimo ali ta radost nakon neneadanog sureta i ta minuta razgovora u kojoj oboje zelimo da saznamo sto vise o nasoj RAJI iz IV7 to se ne moze platiti. Nazalost kratko traje
    i to je u svima nama samo treba da
    priznamo i da izadjemo iz klozeta u kojima se nalazimo.
    Bilo bi lijepo proslaviti 30 godina mature a mijesto ja bih rekao tamo gdje nas ima najvise hahaha
    pozdrav svima i hvala Harisu na ovoj ideji nadam se da ce raja imati hrabrosti da se jave

    ReplyDelete
  2. to se zove iv-7 telepatija.upravo o okupljanju progovoriše i četiri
    duhom mlade dame ljetos u rovinju i
    zaključiše il'sad il' nikad će se desiti ta 2010.Mi smo definitivno za
    Sarajevo, mi + Tirović,potrudimo se
    saznati i na jedno mjesto,npr.ovaj blog spojiti sve adrese,želja ima samo treba i par dobrih pasa za
    vuču i uspjeh je zagarantiran.
    Pozdrav svima od Irene,Tijane,Nere i
    Elme.

    ReplyDelete
  3. Duhom mlade: Irena,Tijana,Nera i Elma, pošaljite vaše email adrese da možete da se "objavite" kao autori-ce na ovom blogu.
    Hvala na komentarima.
    A dok je nas, druže Tito, biće i pasa i međeda.

    ReplyDelete
  4. samo da pozdravim javljanje ne samo duhom mlade nego bile i ostale dame

    ReplyDelete
  5. Pa gdje ste papci iz IV/7 ? Samo smo vas cekali da se pojavite na net-u pa da ugodaj bude potpun. Ako neko zna gdje je Zoka Krndelj porucite mu da se onaj kos u zadnjoj sekundi u polufinalu nikad ne prasta.
    Eto za sada toliko cujemo se i odnosno citamo ponovo.

    p.s. Bravo Harise ipak si ti bio i ostao najbolji u tom streberskom razredu

    ReplyDelete
  6. halo,udinese,predstavi se
    mogao bi i tvoj razred da se okupi
    za 30 leta,ima i tamo interesantnih
    komada za proučavanje,
    dajte da se vidimo prije nego se
    potpuno zaboravimo,mene već lovi neki
    alzhi parkins, bolje da se pozdravimo
    "krikovito" i glasno nego minutom
    šutnje

    ReplyDelete
  7. Kod nas se i dalje kaže ljeta a ne leta. A komadi da li su više komadi ili ostaci komada tek ćeš valjda imati prilike vidjeti.A za minutu šutnje se potpuno slažem , nešto najbolje što sam pročitao na internetu već duže vremena.
    Predstavit ću se kad dođe vrijeme, ovako je blog malo življi, a ti i onako znaš.

    ReplyDelete
  8. leto nam puše iz dežele,ne znam ja
    koji ste vi i za koga navijate.
    Ne dirajte nam ravnicu(a ni Zoku K.)
    jer ako nas ne bude katastrofalno bolila glava možda uz gitaru i zapjevamo sve one stare,pa i COD,
    AERODROM i sl.Vi nam se možete i pridružiti a ne da bježite od nas kao
    one godine za maturu(ko razumije shvatiće)

    ReplyDelete
  9. Kako vrijeme leti.Sjetih se izlazaka kod Parkuse "na hipi klupu". Slucajno naletih na ovaj blog preko http://www.igman.com/2gimnazija/.

    ReplyDelete
  10. Hvala anonimous, ovo je dobra informacija. Imam već izlistan taj link na dnu stranice (Blog Druge Gimnazija). Ako ima još ovako interesantnih linkova, bujrum, ja ću da ih uključima u listu.

    ReplyDelete
  11. Evo ovde su slike poznatih iz prve gimanzije, dosta njih znas sigurno iz vidjenja ili prijatelji.
    http://www.geocities.com/Pentagon/bunker/3837/

    ReplyDelete
  12. Jeli to Terza jos nije skontao tko su Udinese i Cittanovese. Sad kad im se jos privali i Corto Maltese ima da mu se zamanta (zasvindla kak se to veli u Zagrebu)...

    ReplyDelete
  13. E sada, kako da se ja kao "uljez" pojavim ovdje?
    Harise, obradovao sam se kada sam vidio ovaj blog a ja sam Zlaja Vukmirovic i znas da nisam bio dio IV 7 u smislu sjedenja u klupi a opet me u nekim druzenjima bilo, negdje manje-negdje vise, o cemu posjedujem i znacajnu dokumentaciju malo u fotografijama (voljan sam je ponuditi na uvid, ha,ha) vise u srcu.
    Stanje: Zivim u Sarajevu, nakon dugog novinarstva danas rukovodim PR-om drzavnog parlamenta, ozenjen Zanom (i ona iz II gimnazije, generacija iza nas), sin (15 g.) koji je iznevjerio i krenuo u I gimnaziju i kćerka (13 g.) koja kaze da ce u II jer, zaboga, "tamo su svi njeni isli"
    Darovan sam ili obiljezen neobicnom memorijom pa se sjecam nevjerovatnih sitnih detalja starih ne znam ni sam koliko a da ne govorim o nekim krupnijim stvarima poput druzenja iz 1980, novih godina,izleta na Treskavicu, sviranja po ribarskom vozu za Ploce..., u kojima je vas iz IV 7(Irena, Tijana, Sanela, Sladjana, Nera, Elma, Haris, Zoka Krndelj...) bilo u znacajnim kolicinama.
    Na nesrecu, nisam bio u Sarajevu kada je bila godisnjica Gimnazije pa sam propustio neka sretanja. Tu i tamo vidim Krdelja, Irenu sam sreo pred Bijelo dugme u Sarajevu, da ne duzim (na poslu sam), moj mail je zlatko.vukmirovic@parlament.ba i radovat cu se svakom kontaktu sa vama

    ReplyDelete
  14. zlaja, ti kao novinar trebao bi znati da nije lijepo kopirati vec objavljene tekstove (copy+paste). mogao si se malo potruditi i osmisliti nesto novo. "drzavni parlament"?! koja drzava?

    ReplyDelete
  15. Ja sam otvorio jedan novi blog i forum vezan za ovaj naš blog u namjeri da proširim vijeti o ovom blogu, posebno za korisnike u BH.
    Jedan blog je na http://ivsedam.blogger.ba a drugi na reaktiviranoj web stranici II Gimnazije, u forumu:
    http://forum.2gimnazija.edu.ba/viewforum.php?f=33&sid=36dbd3237d69097ec6f866f5349dc655

    Kontam, ako neko pretražuje informacije lokalno u BH, veče su šanse da će nam se još neko pridružiti.

    Inšala, Madonna, Inšala

    ReplyDelete